Laserlipolyse – Smartlipo

Forbedret laserteknologi: Laserlipolyse, nå også med husoppstramningsfunksjon! Vi har gått til innkjøp av den nyeste laser i markedet som brukes til laserlipolyes, men som også har en effektiv hudoppstrammingsfunksjon.

PAL! Vi kombinerer ofte laserlipolyse med PAL. Pal er den menst effektive måten for å fjerne fett som er nedbrutt etter laserlipolyse. Man ser resultatet omgående. Bestill konsultasjon og få nærmere informasjon av vår lege.

Vår lege

Vi har vært så heldige å få knyttet til oss den populære legen Dr Cuu Duoug som utførte Smartlipo behandling på Cæsar-stjernen Marianne Westby. Behandlingen ble nylig omtalt i Se og Hør over tre fulle sider (KLIKK HER FOR Å LESE ARTIKKELEN). Dr Duong har gjennomført spesialkurs i teknikken i Italia og er en av de mest erfarne leger på området. Han har utført Smartlipo behandlinger på over 100 pasienter. Han utfører nå behandlingen på vår klinikk.

Hva kan forbedres med kjemisk peeling

Kort om Laserlipolyse – Smartlipo

Det er mange leger som tilbyr behandlingsformen som går under flere navn, bla. Laser-lipolyse – Smartlipo – Laserfettsuging – Permanent fettfjerning.

Påkort tid har dette blitt en av verdens mest etterspurte behandling innen fettreduksjon, den gir perfekt og varig resultat uten bruk av narkose. Behandlingen gjennomføres på noen få timer og pasienten kan dra hjem rett etter behandlingen.

Smartlipo er det nyeste gjennombruddet innen behandling av uønsket fett på kroppen.

På kort tid har dette blitt en av verdens mest etterspurte behandling innen fettreduksjon, den gir perfekt og varig resultat uten bruk av narkose. Behandlingen gjennomføres på noen få timer og pasienten kan dra hjem rett etter behandlingen.

Permanent fettfjerningsbehandling

Ved laser-lipolyse eller «Smartlipo» som det også kalles, ødelegges fettcellene ved hjelp av en laserstråle, slik at cellemembranen i fettcellene nedbrytes. Fettet innenfor cellemembranen er flytende, og kroppens lymfesystem vil ta dette opp og deretter skille fettet ut som avfallsstoff. Fettcellene ødelegges og kan ikke gjendannes. Ved bruk av laseren stimuleres huden slik at den strammes opp i behandlingsområdet. Dette gjør at man får et godt og varig resultat, og unngår hengende og slapp hud.

Smartlipo er en enklere og mindre risikofylt prosedyre enn det tradisjonell fettsuging er og kan derfor utføres raskt, effektivt og skånsomt i forhold til tradisjonell behandlingsform.
Smartlipo kan ikke brukes som et inngrep ved stor fedme. Inngrepet kan best brukes på pasienter som ønsker fettreduksjon på spesifikke områder. Det kan være mindre og skjemmende områder som under hake, brystfett reduksjon hos menn, under overarm, mage, ridelår for å nevne noen typiske områder. Styrken med denne behandlingsformen er at laseren kommer til på de minste områdene på kroppen og kan gi helt spesifikke resultater på ønsket område. Spør legen og send gjerne bilder og vi svarer.
Resultatene blir som etter en tradisjonell fettsuging, men med vesentlig mindre risiko for komplikasjoner. Et lite snitt som benyttes ved Smartlipo behandlinger gir mindre risiko for infeksjon enn et stort kutt, og lokalbedøvelse er mindre komplisert enn full narkose. Smartlipo, som er en laser-lipolyse behandling, er også mindre smertefull og gir færre komplikasjoner enn tradisjonell fettsuging. Metoden er utviklet av det italienske firmaet Elen (Electronic Engeneering Inc.) i samarbeid med leger i Italia, Japan og Sør-Amerika, og er blitt testet og justert over flere år. Behandlingen, prosedyren og maskinen vi bruker er veldokumentert.

Slik virker Smartlipo

Ved Smartlipolaserfettfjerning føres en meget tynn sonde inn i fettlageret som avgir et presisjonsstyrt laserlys. Laserlyset avgir varmeenergi som langsomt løser opp fettdepotene i fettcellene. Når laserlyset treffer fettcellene avgis en varme som ”smelter” fettcellene til en oljeaktig væske. Det smeltede fettet vil bli transportert bort og forsvinne naturlig gjennom kroppens lymfesystem. Når litt større mengder fett skal fjernes kan man suge ut fettet fra det behandlende området. På denne måten får man en dobbel effekt ved at kroppen fjerner en del oppløst fett naturlig samt at man fjerner en del ved å suge ut deler av fettet. Laserlyset benyttes også til å stramme opp huden i det behandlede området slik at man normalt ser resultatet omgående etter behandlingen.
En annen positiv effekt ved fettsuging med laser er at laserlyset koagulerer (stenger) de blodkar som har blitt skadet på tross av inngrepet i fettvevet.. Dette minsker hevelser og blåmerker som forårsakes av blødninger under huden. Alt i alt innebærer metoden med Smartlipo laser at man ved laserfettsuging kan fjerne mindre fettdepoter på en mer effektiv og skånsom metode enn ved fettsuging med tradisjonelle prosedyrer. Det innebærer at man får et enklere behandlingsforløp uten behov for narkose etc. samtidig som også ettertiden blir betydelig mindre smertefull, færre blåmerker og minimalt behov for fri fra arbeid.

Hudoppstramning

En del av den varmeenergien i fettlageret ved laserfettfjerning absorberes av underhuden og lager en kontrollert vevsskade. Det bygges da nye kollagentråder, noe som gir en oppstrammende effekt på huden. Ved å provosere underhuden til å danne nytt kollagen kan man i sammenheng med en laserfettfjerning også behandle huden slik at den drar seg sammen. Den oppstrammende effekten på huden gjør at områder med slapp hud kan behandles.

Flere behandlings områder

Smartlipo – laser-lipolyse behanding er så effektivt at man kan utføre fettfjerning på flere områder samtidig. Også områder med cellulitter kan behandles med gode resultater ved hjelp av fettsuging med laser takket være denne hudstrammende effekten.

Fordeler med Smartlipo

• Enklere og rask behandlingsform
• Mindre smertefullt etter behandling
• Minimal sykemelding (maks 2 dager)
• Minimalt inngangssnitt (1-2 mm. – ingen sting)
• Oppstrammende effekt på huden
• Lavere risiko for ujevnheter
• Mulighet til å behandle mindre og skjemmende områder
• Mulighet til å behandle områder som tidligere ble beskrevet som vanskelige (ansikt, underarmer, øvre del av magen, knær)
• Generelt sett mindre risiko enn ved plastisk kirurgi

SmartLipo før og etter

Tilbud på SMS?

Ønsker du en sms når vi har tilbud? Vi sender maks 1 mld per mnd. Du kan melde deg av når som helst.

You do not have the required permissions.

Meld deg av SMS tilbud?

You do not have the required permissions.

Finn oss på facebook

Rosenborggata 1 B - 0356 Oslo