Hva kan behandles?

Inflammatorisk acne i ansikt på hals og bryst. Foreløpig kun anbefalt for nordiske hudtyper.

Hvordan foregår behandlingen?

Konsultasjon foretas alltid før man behandles med IPL for acne. Her vil en gå gjennom infoskjema, selve behandlingen samt tiden etterpå.

All sminke og hudkrem må fjernes før behandlingen. Ved Ellipsebehandling legges en applikator på huden, og et intenst pulserende lys (IPL) ledes ned i huden slik at de små blodkarene som forsyner talgkjertlene varmes opp. Dette medfører til nedsatt produksjon av talg og olje.

Man trenger i første omgang 4 behandlinger med 3 ukers mellomrom. Man kan ikke fjerne alle bakterier permanent, og du bør derfor regne med å måtte gjenta behandlingsforløpet. Hvor lenge du har effekt mellom hvert behandlingsforløp vil variere. Effekten kan også påvirkes sterkt av hva du bruker av produkter for daglig pleie av huden hjemme.

Ved Ellipsebehandling kan det behandlede område være litt rødt etterpå og du kan føle deg lett solbrent. Har du pigmenteringer vil disse kunne bli noe mørkere, dette er forbigående og varer bare noen dager.

Man skal ikke sole området som skal behandles 4 uker før og 4 uker etter behandling. Man skal også unngå selvbrunende kremer de siste 2 ukene i forveien. Det er en fordel å ha unngått røyk de siste 4 timer før behandling.

Hvordan virker behandlingen?

Andre generasjons Intens Pulset Lys (I²PL)er mer effektiv enn første generasjon da den har et ekstra filter som fjerner det infrarøde lyset (dette absorberes av væsken i vevet). Dette utgjør en sikrere behandling som er mer effektiv ved at den bruker mindre energi og ikke trenger utvendig avkjøling. Gjennom hudens ytterste lag absorberes lyset fra applikatoren av hemoglobinet i de tynne blodkarene som fører næring til talgkjertlene.

Ved behandling oppnår en da den rette penetrering i dybden og optimal absorbering av hemoglobinet i de tynne blodkarene som fører næring til talgkjertlene. Det korte lysglimtet er stilt inn på å varme opp målet til riktig temperatur uten å ødelegge det omkringliggende vev. Risikoen for bivirkninger blir da også redusert, og effekten blir at overproduksjonen av talg og olje som er årsaken til dannelse av acne.

Behandlingsmetoder:

Kjemisk Peel

Ellipse IPL

Medisinske kremer

Tilbud på SMS?

Ønsker du en sms når vi har tilbud? Vi sender maks 1 mld per mnd. Du kan melde deg av når som helst.

Meld deg av SMS tilbud?

Finn oss på facebook